Tuesday, December 23, 2008

Jawapan untuk penduduk Sega Lama

Anonymous Anonymous said...

sega lama:saya rasa xde apa2 pun kg sega lama ni x mcm dulu semasa pemimping lama memimpin mcm2 event di anjurkan... tgk lh skng kg dh terurus,,, masyrakat h x bersatu padu ... lg satu melihat kpd kg 2 mmg dah teruk skang nh

December 22, 2008 7:56 PM

Delete
Anonymous Warta Raub said...

Kepada Anonymous SEGA LAMA,
Rasanya apa yang terjadi pada kampung anda bukan disebabkan faktor pemimpinnya. Warta Raub bukan bersifat memihak kepada Tok Empat Raof, tetapi kenyataan yang benar, ada 'sesuatu' yg meruntuhkan perpaduan di sana.
Bagaimana kampung anda mendapat turapan tar sepanjang jalan (satu kampung) kalau bukan kerana usahanya? bagi saya usaha untuk mendapatkan peruntukan tersebut bukan mudah.anda sudah menikmati kemudahan jalan yang 'cantik' sejak beberapa bulan lalu.Benar, kan?
banyak juga aktiviti dilaksanakan dan mendapat liputan dalam Sinar Harian, adakah anda tidak menyertai setiap aktiviti tersebut?atau anda salah seorang yang terlibat 'memboikot' aktiviti kampung Sega Lama?
masalah masyarakat tak bersatu padu, semua kampung hadapi perkara tersebut. apa yg pasti, mentaliti golongan BELIA perlu dimantapkan...
Fikir-fikirkan.

December 23, 2008 1:38 PM

4 comments:

Anonymous said...

ok cuba anda lihat sebelum jalan tar berturap keadaan jalannya sangat teruk hya di tarkan pada sebelah kiri dan kanan sahaja ... dan di tengahnya di biarkan tidak bertar... kemuadia anda lihat lah sendiri pencapaian kg sega lama sebelum ini , tp lihat lah skang ... masing2 buat hal sendiri ,, klu anda perhatikan penyertaan drp golongan kaum lelaki sangat sikit, x mcm dulu... kemudia belia kg sega lama pun semakin teruk...sy setuju mentaliti golongan belia kg sega lama mmg teruk .. tetapi ada sesetengah nya sgt bgs tp xnak bergaul dgn masyarakat pula.... jln penyelesiannya pemimping sega lama harus mendegar segala usul & mempertimbangkannya , bkn terus menolak segala pandangan dan usul yg dikemukakan oleh ahli jkk , sehinga ramai yg telah meletak jawatan....n now u pikir2 kan plak ...

Mukim Sega said...

Cadangan yang NEUTRAL,

Bawok2 la bebincang WEH...
Kaweh pon 'penah' membesor di sana...
Kaweh tau sapa n mana2 yg tak betoinyer....
apa yg pasti,
JANGAN ASYIK NAK MENUDING PADA KESILAPAN ORANG..tgk pada diri sendiri...

Cuba AOK KABO, sape pulak yg layak diganti dengan Tok 4 Raof? Menda 'org baru' tu akan buat?
nak tar jalan? brape lapis nak tar lagik...padahal dah tar keseluruhan...nape nak bezakan dulu?sedangkan yg sekarang nih cantik biarpun dalam pentadbiran Tok 4 Raof(dulu dan skrg)?

Cakap senang, beb.....cuba aok pulok dudok kat tpt dia....

-I USED TO BE A PART OF YOUR COMMUNITY-

Kas Sega said...

Kas setuju,
Tok 4 Raof punya usaha la, JPS dapat perluaskan laluan air dekat empangan sempadan Sega Lama / Ulu Renggol..
Skrg nih 'lawas' jer mata menengoknya...
kot kalo nak 'takek' org jer...pokok jati pon bole tumbang...ini pulok tok 4 seorang...
idup bermasyarakat..bawok berbincang....
Kas tak nampak sape yg bole ganti...payah nak cari tokohnya...
nanti kalo pilih org baru...tengok la...
Kas mintok Warta Raub cerita pulak camner dengan 'pengganti' akan datang...

Tak Sabo Nih....

aNaK sRiKaNdI said...

Warta Raub akan mencari jawapan dan melaporkannya berdasarkan faktor APA YG MASYARAKAT PERLU TAHU dan ambil iktibar....
Jika melibatkan RASA TAK PUAS HATI sesetengah pihak, Warta Raub perlukan survey lebih kukuh dan mendalam lagi...
harap semua pengunjung bersabar.

Terima Kasih atas TEGURAN dan sokongan