Thursday, April 23, 2009

Langgar amanah Sultan, permain hukum akhirat

Terkini yang Anak Srikandi dapat tahu, Shah Moin ni sanggup melanggar amanah Sultan Pahang dan mempermainkan hukum akhirat tanpa rasa takut dan bersalah sedikitpun.

Peruntukan RM30,000 yang diberikan Sultan Pahang untuk manfaat dan kegunaan Masjid Abu Bakar As-Siddiq, Dong Jaya telah disalahgunakan dan meninggalkan baki RM15,000 sahaja kepada jawatankuasa masjid tersebut.

Penduduk berasa tidak puas hati dengan tindakan tak bermoral Shah Moin ini kerana mencampuri urusan pentadbiran keagamaan seperti lanun yang membelakangkan hukum Allah SWT.

Bekas Pengerusi Jawatankuasa Masjid tersebut, Hj Nazir berkata, Shah Moin memutuskan dengan pandai-pandai sendiri je untuk menyerahkan sebahagian (RM15,000) lagi kepada pengurusan JKKK. (Apa relevannya?) Dua jawatankuasa di bawah pentadbiran yang berbeza.

PenGerusi Jawatankuasa Masjid, Hj Amrun juga mengesahkan berlaku perkara tersebut yang tidak dapat diterima sebahagian besar penduduk di situ.

Pada 18 April lalu, Ketua Kampung PAsir BAyam, Ehsan Hashim memanggil jawatankuasa terlibat untuk menyebut perkara tersebut.

Perjumpaan Tertutup itu diadakan di Dewan Kompleks Rakan Muda Dong...amboi...

Pesanan untuk orang-orang yang tak puas hati dengan kenyataan ini, jangan menyebut ia adalah FITNAH sebelum anda siasat atau bertanya hal tersebut kepada individu terlibat.

Berhati-hati menggunakan perkataan FITNAH, kerana sekiranya kenyataan tersebut adalah benar, maka anda boleh dianggap memfitnah.

Situasi tadi juga disiarkan dalam Akhbar Sinar Harian. Sekiranya perkara tersebut tidak benar, mengapa tidak saman Sinar Harian?

p/S: Pastinya orang2 (patung orang2) atau geng Shah Moin kelemasan dengan isu demi isu yang diutarakan. Kesudahannya, menggelepar la dema...

10 comments:

kelambuharimau said...

lu punya mulut lagi hebat memfitnah orang..cerita lu ni sape yang percaya memang bodoh..kalu betul sprm kan ada..nape lu tak repot!

YANG GAMBI said...

kalau betuilah cakap deme, tunggu je lah, tunggu je lah balanya nanti, tapi kalau deme cuma bawak fitnah, tunggu jugalah balasannya nanti, itu pun kalau kita benar2 redha bahawa Allah itu tuhan kita....

Kak Embum said...

Cis...bedebah sungguh anak Moin .
memalukan kaum kerabat.Apa kehelnya
dia ni?Melewat sungguh... perangai hodoh.Kecik-kecik tak nak mampos...
dah besar menyusahkan orang.Stail P.Ramlee.hehehe

karl said...

duit masjid pun kau tibai Shah Moin? bedebah sungguh!!

asamrong said...

saya cadangkan pengurusi dan ajk masjid dapatkan tnda tangan dari orang2 kampung dn hantar aduan ke istana. jgan d biar anak moin buat sesuka hati dia.

Anonymous said...

Woi dah gila ke dia ini. Orang pergi masjid masuk duit dalam tabung yang dia ini kelepet dia Mesjid pulak. Tak kira la untuk apa tujuan pun.
Weh, bapak penderhaka la dia ini. Langgar titah Sultan. Kan Sultan suruh bagi kat Mesjid. Bagi je la. Dia ini dah naik ketahap atuk Sultan dah nampak nya. Baruah punya manusia.
Ampun Tuanku beribu ribu ampun, sembah patik harap diampun.
Dah sampai masanya Tuanku nyahkan sianak Moin ini dari Negeri Pahang Darul Makmur kerana DERHAKA kepada Sultan.
Tak Makmur lagi Pahang dengan kehadiran manusia penderhaka seperti ini.

Anonymous said...

lu punya mulut lagi hebat memfitnah orang..cerita lu ni sape yang percaya memang bodoh.. - Kelambuharimau.
Bodoh bangang betul la budak duk dalam kelambu ini. Memang otak binatang. Padan dengan namanya "harimau". Surat tu bukan bukti ke bodoh!!!!. Apa jenis bukti lagi mau huh bodoh. Jenis pu@i m#k betul la

Mohd Harris Abdullah said...

Budak hingusan bernama Kelambu Harimau ini pernah singgah kat blog saya dan tuduh saya taksub dengan DSAI semata-mata kerana saya tulis tentang kehebatan DSAI.
Jgn peduli dia la Anaksrikandi. Biar lantak dia melalak sorang sorang. Biar dia syok sendiri.
Saya pun dah masuk blog dia - nothing to shout about.
Keep on with your good work. We are with you

binjidan said...

gua pun sikit ada tk percaya dgn surat tu ..tak kan la titah sultan diorang pakai tulis tangan gitu je...duit 30 ribu..main tulis cincai gini memang bedebah shah moin ni...

Anonymous said...

sape brani jumpe sultan....bgtau perkara sebenar...pastu ader bukti...silakan.....