Sunday, January 18, 2009

Ahli UMNO Raub diberi amaran 'sinis'

DONG - Seorang Ahli Umno Raub diberi amaran 'sinis' oleh Ketua Umno Bahagian, Datuk Shahiruddin Ab Moin, tanpa sebarang sebab musabab yang munasabah.

Ahli berkenaan, hanya melintasi hadapan Shahiruddin untuk keluar dari sebuah warung di Pekan Dong tetapi terus dilemparkan kata-kata sinis yang boleh membuatkan sebahagian daripada 'pembenci' Shahiruddin mempunyai alasan kukuh untuk terus membencinya.

Shahiruddin : Tak perlulah awak semua nak buat macam-macam ikhtiar untuk menjatuhkan aku, TAK AKAN JALAN PUNYA LA....

Ahli berkenaan : Siapa pulak la yang nak jatuhkan awak? siapa saya nak bertindak begitu? Kalau betul-betul ada la, maknanya awak memang ada musuh.

Dua perenggan di atas adalah potongan dialog antara Shahiruddin dengan ahli Umno berkenaan.

Hakikatnya di sini, terdapat satu proposal berserta lampiran bukti yang lengkap diusahakan beberapa ahli Umno yang memperjuangkan kebenaran, mereka ini menghantar proposal tersebut ke Bahagian Disiplin Umno Pusat.

Setiap perincian tersebut (yang diteliti Warta Raub), diakui kebenarannya dan boleh dianggap sebagai 'suara hati' masyarakat di daerah ini.

Pelbagai kesalahan, penyelewengan dan kerakusan yang dilakukan KEM A turut disenaraikan dalam proposal berkenaan.

Tetapi, sehingga hari ini langsung tiada sebarang tindakan ataupun keputusan daripada pihak berkaitan sama ada Badan Disiplin Umno ataupun Badan Pencegahan Rasuah.. Dua-dua dianggap 'suka' melambatkan proses kerana MUNGKIN kepalanya adalah Shahiruddin! dan kakitangannya adalah Raja Ali, Tengku Rahman, Aziz Kiram, Azinuddin dan Aziz Abas.

Sekiranya benar Shahiruddin KEBAL dengan segala hukuman, Warta Raub dan seluruh masyarakat di daerah ini (terutama yang pernah dianiaya) hanya mengharapkan hukuman Allah sebagai imbalan.

Terlalu banyak yang dilakukan, tetapi tidak satupun tindakan yang diterimanya. Apakah muslihat di sebaliknya?

Apa yang pasti, RAUB akan menyaksikan 'pemberontakan' besar-besaran golongan muda di sini yang memperjuangkan nasib masa depan mereka di tanah tumpah darah ini.

Pastinya kematian Shahiruddin nanti bakal menyaksikan tompokan LUDAH pekat di atas pusaranya, bukan lagi hiasan dan taburan bunga.

Jika tidak berjuang untuk anak bangsa, kaulah YAHUDI berhidung penyek di daerah tercinta ini!! (emosi pula).

tapi itulah hakikatnya....pimpinan Shahiruddin tidak lagi relevan.

Sudah berapa penggal mentadbir Umno Raub, cermin pecah di Bangunan Umno pun TAK PERNAH BERGANTI! Bangunan KUSAM itu pun tak pernah dicat baru.

Itulah RUMAH si pentadbir Melayu yang mempunyai ramai pengikut DUNGU!


wah wah wah.... Warta Raub malas nak ber'berita' dah!...

1 comment:

big machinegun said...

umno memang bdoh dah xreleven dah baca sejarah ler jom kuar umno masuk pas kerana kalau kiter pilih pemimpin yang menuju ke neraka kiter berdosa